Oto ja:

Moje zdjęcie
Robertstown, co. Kildare, Ireland
Working mum of amazing girl, wife of great husband and typical Capricorn

16 listopada, 2010

Kurczak wg Nigelli

Oboje jesteśmy fanami Nigelli. 
Namiętnie oglądamy program kulinarny związany z jej najnowszą książką. Krzysiek ślini się i co chwilę mówi - jeszcze to zrobimy. Bardzo mnie cieszy jego entuzjazm i chęci do wspólnego gotowania.

W jednym z programów Nigella przygotowała kurczaka z chorizo i młodymi ziemniakami. Nie mogliśmy się powstrzymać i kilka dni później przygotowaliśmy naszą wersję potrawy. Z racji tego ze nie było u nas chorizo w normalnej cenie użyliśmy peperoni, które zalegało w lodówce. Gotowaliśmy wspólnie i mieliśmy masę radości.

Udka kuraka z peperoni i ziemniakami


Składniki

  • 6 udek z kuraka,
  • 30 dag peperoni 
  • 4 ziemniaki
  • 1 duża cebula
  • 3 łyżki oleju
  • 1 lyżeczka papryki słodkiej
  • 1 łyżeczka papryki wędzonej
  • 1/2 łyżeczki papryki ostrej
  • sól
  • pieprz

Przygotowanie:
Przyprawy + 2 łyżki oleju wymieszałam razem i odstawiłam.
Udka naciełam. Pozostałą łyżkę oleju wlałam do formy. Krzysiek obtoczył udka w oleju i rozłożył je równo po formie. Pocieliśmy peperoni w około 3 cm grubości kawałki a ziemniaki w ósemki. Krzysiek je rozłożył na formie, wypełniając wszystkie wolne miejsca. Następnie pokroił cebulę i posypał nią zawartość formy. Potem ja posmarowałam wszystko przyprawami. Kurczak piekł się około 1,5 h w 130 st C. 

Wyszedl rewelacyjny.

A wspólne gotowanie sprawiło nam niesamowicie dużo radochy. 

1 komentarz:

majana pisze...

Świetnie wygląda ten kurczaczek, trzeba kiedyś spróbować:)
Fajnie,ze macie taką zabawe ze wspólnego pichcenia :)
Pozdrawiam:)