Oto ja:

Moje zdjęcie
Robertstown, co. Kildare, Ireland
Working mum of amazing girl, wife of great husband and typical Capricorn

15 lutego, 2008

Czekoladowe serce

Walentynki to przede wszystkim dla mnie święto mojego męża. W Dniu Świętego Walentego ma urodziny. Krzysiek jest wielkim fanem czekolady, w związku z tym upiekłam dla niego sernik z czekoladą i polewą czekoladową. Sernik ten jest bardzo prosty do zrobienia i znika wyjątkowo szybko.




Składniki:

Na spód ciasta:
100 g herbatników czekoladowych
50 g masła miękkiego

Na masę serową:
500 g serca masarpone
2 czekolady mleczne
200 ml śmietany kremówki

Na polewę
50 ml śmietany kremówki
1 deserowa czekolada
Płatki migdałowe

Przygotowanie:

Herbatniki pokruszyć, wymieszać z masłem. Wyłożyć nimi foremkę i odstawić do zimnego miejsca.
Piekarnik rozgrzać do temp 180 st C.
Czekolady roztopić w kąpieli wodnej. Serek zmiksować. Wlać do niego rozpuszczoną czekoladę. Zmiksować dokładnie.
W tym czasie wstawić formę do piekarnika żeby podpiec spód.
Śmietanę ubić na sztywno, połączyć delikatnie z serkiem.
Masę serową wylać na podpieczony spód.
Piec ok. 50 min.
Ostudzić.
Przygotować polewę. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, połączyć ze śmietaną, polać nią ciasto, udekorować płatkami.
I jeść

Jest szybkie w przygotowaniu i smaczne.




a prawie zapomnialam
ten wpis jest zwiazny z blogowym wydarzeniem, opisanym ponizej
http://kochtopf.twoday.net/stories/4625274/

2 komentarze:

zorra pisze...

Looks delicious!

Thank you for your participation, I hope you had a happy Valentine's Day.

Agatek pisze...

yes :) Valentine's Day was really nice.
Thanks for great blog event :)