29 grudnia, 2007

Obiad na szybko czyli nieśmiertelny makaron

Jestem typem, który zawsze ma na zapas obiad w zamrażalce, tortille, fasolkę, pierogi czy jakieś zapiekanki. Codziennie rano wyciągam coś z czeluści i zostawiam do odmrożenia. Jednakże czasem trafia się, że zapomnę o tym. Wtedy ratuje się ekspresowym daniem, które od dłuższego czasu gości w naszej kuchni. Makaronowe rurki z sosem z pieczarek, boczku i 2 serów (mozzarella i cheddar). Danie szybkie, treściwe i łatwe do przygotowania.

Photobucket


Składniki na 2 osoby:
Makaron rurki (ok. 200 g)
200 g pieczarek
200 g boczku
1 mała cebula
50 g mozzarelli
100 g cheddara
1 jajko
Pół kubeczka śmietany najlepiej kwaśnej
Łyżka oliwy do smażenia
Łyżka oleju do gotowania makaronu
Natka pietruszki, najlepiej świeża
Sól, pieprz, słodka i ostra papryka
Zioła prowansalskie
1 duży ząbek czosnku

A jak przygotowałam to cudo?
Ot 15 min gotowania i już. Najpierw nastawiłam wodę na makaron z olejem i solą.
Pokroiłam boczek, pieczarki i cebulę. Rozgrzałam oliwę na dużej patelni, wrzuciłam boczek, lekki podsmażyłam ok. 2 min, mieszając żeby go nie przypalić, dorzuciłam pieczarki i cebulę.
Smażyłam mieszając kolejne 3 min. W międzyczasie gotował się już makaron.
Doprawiłam boczek i smażyłam dalej. Śmietanę rozbełtałam z jajkiem i przyprawiłam solą i pieprzem. Do boczku wkroiłam mozzarellę, pozwoliłam się jej lekki roztopić i dorzuciłam starty cheddar. Wymieszałam wszystko, gdy oba sery się roztopiły wlałam śmietanę z jajkiem i dobrze wymieszałam, Podusiłam jeszcze około minuty. Odcedziłam makaron, wymieszałam na patelni z sosem i mogliśmy się zajadać.
Wyśmienite z pół wytrawnym białym winem.

1 komentarz:

Małgoś pisze...

Jestem pewna, że był przepyszny. Ja bym mogła nawet suchy wcinać, taką pałam miłością do makaronów wszelakich. :)