Oto ja:

Moje zdjęcie
Robertstown, co. Kildare, Ireland
Working mum of amazing girl, wife of great husband and typical Capricorn

22 sierpnia, 2010

Drozdzowo

Osobiscie nie lubie nazwy tego ciasta. Ciasto drozdzowe dla leniwych. Leniwe jest nie zrobienie nic, a przygotowanie ciasta chocby najprosteszego leniwe nie jest.


Ciasto to jest banalnie proste, wymaga jedynie czasu i cierpliwosci.


Przepis podala kiedys Dominika, jedna z moich forumowych kolezanek.
Odrobine go zmienilam.


Ciasto drozdzowe z owocami


W kolejnosci do miski wkladam:


  • 5 jaj 

  • saszetke drozdzy instant (7g) 

  • 1 niepelna szklanke brazowego cukru
  • 1 szklanka oleju 

  • 1 szklanka zimnego mleka 

  • 5 szklanek maki 

Odstawiam na 3- 4 godziny. Po tym czasie wszystkie składniki mieszam. Wykladam na forme prostokatna, na wierzchu ukladam owoce, posypuje platkami migdalowymi i posiekanymi orzechami.

Pieke w temp 180 C przez ok 30 min 

5 komentarzy:

grazyna pisze...

Może nazywa się dla leniwych, bo trzeba długo czekać? Ale pysznie wygląda :)

Kuchareczka pisze...

a ja lubie ogromnie takie drożdżowe ciasta!

Agatek pisze...

Grazyna dzieki za komplement :) pyszne bylo :)
mi sie wydaje ze to dlatego ze wystarczy wrzucic i zamieszac - czyli prawie nic pracy przy nim :)

Kuchareczko ja tez uwielbiam tego typu ciasta :)

aga pisze...

pyszne ciasto:) tez robie takie ale z innego przepisu, jest smaczne:)

asieja pisze...

te owoce na wierzchu wyglądają cudnie, rustykalnie nieco..