21 października, 2007

Weekendowe pieczenie czyli Cappucino Coffee Cake

W moim domu rodzinnym weekend pachniał niedzielnym żurkiem i ciastem. W moim domu staram się kontynuować tradycję weekendowego ciasta. Zazwyczaj testuję jakiś nowy przepis. I tak było tym razem. Na prośbę męża upiekłam Cappuccino Coffee Cake z przywoływanej przeze mnie już książki Ann Nicol. Cenię jej przepisy za łatwość wykonania i efekt.

Oczywiście wprowadziłam pewne modyfikacje, żeby dostosować ciasto do naszych podniebień.















Cappuccino Coffee Cake

Składniki
Na ciasto:
1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
150 g mąki pszennej
25 g kakao
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
175 g masła
170 g cukru
3 jajka
Kilka łyżek mleka
Alkohol (u mnie to była whisky)

Na krem:
400 ml śmietany kremówki
Cukier puder do smaku ( u mnie były to 2 łyżki)
1 łyżka esencji kawowej (ja rozpuściłam 1 łyżeczkę kawy rozpuszczalnej w 1 łyżce wody)
Kakao lub czekolada do dekoracji

Piekłam w tortownicy o średnicy 20 cm

Wykonanie:

Włącz piekarnik na temp. 190 st C. Tortownicę wyłóż papierem do pieczenia.
Rozpuść łyżeczkę kawy w 2 łyżkach wody i ostudź.
Mąkę, proszek do pieczenia i kakao przesiej do dużej miski. Dodaj posiekane miękkie masło, jajka, cukier, rozpuszczoną kawę. Miksuj ok. 2 min. Jeśli jest zbyt twarde dodaj mleko. Ciasto powinno być miękkie, ale nie lejące. Przełóż ciasto do tortownicy, wygładź. Piec ok. 30 min – trzeba sprawdzać patyczkiem żeby ciasto było upieczone – moje piekło się ok. 45 min z tym, że ja mam piekarnik tylko z grzałką u góry.

Po upieczeniu wyciągnij ciasto z brytfanki, zostaw do ostygnięcia. Gdy będzie chłodne przekrój na 2 części, obie nasącz alkoholem.

Śmietanę ubij w wysokim naczyniu z cukrem, gdy będzie gęstnieć dodaj esencję kawową.
Połowę kremu wyłóż na 1 część ciasta, a drugą udekoruj wierzch. Posyp wierzch kakao lub czekoladą.
Ciasto najlepsze jest następnego dnia, gdy namoknie i przejdzie.

Po prostu pycha.


8 komentarzy:

Malgorzata pisze...

Dzieki Agatko za przepis. Jestem wlasnie w trakcie poszukiwan jakies dobrego i nie skomplikowanego przepisu na ciasto, poniewaz spodziewam sie w niedziele gosci. Wczoraj przeszukiwalam rozne stronki i pare wybralam ale bez wiekszego przekonania. Ten przepis jest super i ciasto smakowicie wyglada. Warto do Ciebie zagladac :) Jak nie zapomne, to napisze jak mi wyszlo ciasto. Pozdrawiam goraco !!!

Agatha pisze...

Ciesze ze Ci sie podoba, u nas to ciasto juz zniknelo. Krzysiek pochlonal prawie cale stwierdzajac ze obiad i inne dania sa przereklamowane i ze dzis moge zrobic to ciasto znow ;)

Malgorzata pisze...

Mam jedno pytanko. Czy kakao do dekoracji ma byc slodkie? Chodzi mi o to rozpuszczalne dla dzieci.

Agatha pisze...

Jakie wolisz - ja uzylam czekolade do picia :)

Malgorzata pisze...

Dziekuje za odpowiedz. Zobaczymy jak mi sie uda :) Nie mam doswiadczenia w pieczeniu takich ciast, tzn. z masami. Jestem jenak dobrej mysli, bo strasznie mam na nie ochote i mysle, ze gosciom tez bedzie smakowac. Pozdrawiam goraco !

Malgorzata pisze...

Ciasto wyszlo wysmienite, wszytkim smakowalo. Teraz widze, ze kusisz kolejnym przepisem. Pozdrowionka

Agatha pisze...

Ciesze sie ze smakowalo :) Denerwowalam sie troszke i trzymalam kciuki :)

Espresso pisze...

To ciasto wygląda rewelacyjnie!
Uwielbiam kawowe przepisy :D