08 lutego, 2009

Czekoladowy raj



Pospieszana przez moją kochaną Kasię – Skidi podaję przepis na deser czekoladowy, który powstała na podstawie przepisu z nowego numeru magazynu Easy Food.
Gdy zobaczyłam mus na zdjęciu nie mogłam się oprzeć. Oczywiście wprowadziłam dobre zmiany ;-)


Mus czekoladowy z marynowanymi w martini truskawkami


Składniki:
Na 4 pucharki
200 g gorzkiej czekolady (ja użyłam 150 g gorzkiej i 50 g gorzkiej z chili)
400 ml śmietany kremówki
3 łyżki miodu
50 g białej czekolady (mój dodatek)
100 g truskawek
1 łyżeczka soku z cytryny
1 łyżeczka cukru pudru
Około 50 ml alkoholu (ja użyłam Martini Bianko)
Szczypta soli
Ubita śmietana do dekoracji



Przygotowanie:
Truskawki umyć, obrać i pokroić na ćwiartki, zalać alkoholem, sokiem z cytryny i wymieszać z cukrem pudrem. Odstawić na kilka h do lodówki.

Czekoladę gorzką rozpuścić z 200 ml śmietany i dodać do tego szczyptę soli. Miód podgrzewać na małym ogniu w osobnym naczyniu aż zrobić się lekko brązowy. Dodać go do czekolady, wymieszać. Odłożyć 4 łyżki mikstury czekoladowej do miseczki z pokruszoną białą czekoladą. Wymieszać aż się dobrze połączą. Do 4 pucharków rozdzielić powstała miksturę (tą z białą czekoladą). Do ¾ pozostałej czekoladowej mikstury dodać pozostałą śmietanę, wymieszać i przelać do pucharków. Następnie nałożyć na to odłożoną ¼ mikstury. Odstawić do lodówki na min 2 h.
Przed podaniem udekorować bitą śmietaną i zamarynowanymi truskawkami.

I tyle : ) a smakuje niesamowicie

14 komentarzy:

Gosia Oczko pisze...

Te truskawki muszą fajnie smakować, takie zamarynowane :)

asieja pisze...

niesamowicie wygląda, więc że tak smakuje to nie wątpię ;-)

Majana pisze...

O, ależ to musi smakować super!!!:))

Eve.eire pisze...

Ciekawy pomysl. Wygladaja smaczniusko :)

Anonimowy pisze...

ja powinnam miec zakaz blogowania po 21 bo teraz tylko slodkie mi w glowie... :)

Agatha pisze...

Zemi ano sa obledne, dzis sprobowalam same ;-)
Majana ano jest super :)
Ewa, ugotujmy dziekuje :)
Qoopka wcale sie nie dziwie ze Ci sie chce :) Ja wczoraj po polnocy zjadlam kilka mini paczkow ;-)

Malta pisze...

Agatko - fantastyczne!

Anonimowy pisze...

O kurde ;) truskawki, juz dawno nie jadlam, ale mi smaka narobilas. :))

Pozdrawiam!

Casia pisze...

O rany, to musi być obłędnie pyszne! :)

Kasia K. pisze...

skidi dziękuje :D

Waniliowa Chmurka pisze...

Rzeczywiście to musi być raj!:)
www.waniliowachmurka.blox.pl
Pozdrawiam i zapraszam na pączuszka;)

Edyta pisze...

Truskawki, wino, czekolada... czego chcieć więcej? Ten deser musi smakować bosko!

Małgoś pisze...

No ba! Na pewno smakuje niesamowicie, bo jak czekolada i truskawki - to nie może być złe. :) Pozdrowienia Agatku. :)

Agatha pisze...

Dzieki wszystkim :)

Edysiu smakuje rzeczywiscie boski :)

Malgosiu :) wlasnie robie kolejne podejscie - tym razem 2 kolorowe z biala i gorzka czekolada :)