01 listopada, 2008

Czekoladowe ciasto Eli

Gdy zobaczyłam pierwszy raz to ciasto wiedziałam ze niedługo zagości na naszym stole. Zresztą entuzjazm Krzyśka co do zdjęć zamieszczonych na blogu u Eli był tak wielki, że musiałam je przygotować. Za zgodą Eli z bloga My best ford podaję przepis tu.
http://mybestfood.blogspot.com

Podam w wersji takiej, w jakiej ja wykonałam – wprowadziłam drobne zmiany


Superszybkie ciasto czekoladowe z gruszkami

- 120g miękkiego masła
- 8 łyżek cukru
- 3 jajka
- 10 łyżek maki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 300 g gruszek z puszki

- 2 łyżki ciemnego kakao
- ½ tabliczki czekolady gorzkiej
- 1 tabliczka czekolady mlecznej

Rozpuścić mleczną czekoladę. Ja zrobiłam to na parze. Masło utrzeć na gładką masę z cukrem. Cały czas ubijając dodać po kolei jajka, a następnie mąkę przesianą z kakao i proszkiem do pieczenia. Na koniec dodać ostudzoną czekoladę mleczną i posiekaną czekoladę gorzką. Przełożyć ciasto do tortownicy, ułożyć na wierzchu gruszki pokrojone w cząstki. Piec przez ok. 45 minut w temp. 180 stopni. Wierzch posypałam cukrem pudrem.

Ciasto jest rewelacyjnie cudowne. Elu niezmiernie Ci dziękuję.



Przepraszam za jakość zdjęcia. Niestety chwilowo mam tylko aparat w telefonie. Na szczęście moje męczarnie powinny się skończyć za kilka tygodni.

7 komentarzy:

Unknown pisze...

mniam!:)

Majana pisze...

Piękne i apetyczne! Mniam, mniam :)

Unknown pisze...

Przypominam o karnawale na Barze - dziś/jutro musimy podać kolejne pytanie skoro wygrałyśmy poprzedni:) Pozdrawiam!

Anonimowy pisze...

Pycha!
Gruszki i czekolada to świetne połączenie :)

Gosia pisze...

Witam!
Zastanawia mnie nie uwzglednienie ilosci rabarbaru oraz czekolady, prosze o jak najszybsza odpowiedz z ilosciami powyzszych skladnikow.
Napisala pani 'tabliczka czekolady' z doswiadczenia wiem ze sa 100g or 200g, a jest to nie mala roznica.

Z gory dziekuje

Agatha pisze...

Droga Gosiu
jaki rabarbar?

a co do czekolady to uzywam standardowych tabliczek 100 g

gosia pisze...

rabarbar do placka z rabarbarem

dziekuje