Oto ja:

Moje zdjęcie
Robertstown, co. Kildare, Ireland
Working mum of amazing girl, wife of great husband and typical Capricorn

01 listopada, 2008

Czekoladowe ciasto Eli

Gdy zobaczyłam pierwszy raz to ciasto wiedziałam ze niedługo zagości na naszym stole. Zresztą entuzjazm Krzyśka co do zdjęć zamieszczonych na blogu u Eli był tak wielki, że musiałam je przygotować. Za zgodą Eli z bloga My best ford podaję przepis tu.
http://mybestfood.blogspot.com

Podam w wersji takiej, w jakiej ja wykonałam – wprowadziłam drobne zmiany


Superszybkie ciasto czekoladowe z gruszkami

- 120g miękkiego masła
- 8 łyżek cukru
- 3 jajka
- 10 łyżek maki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 300 g gruszek z puszki

- 2 łyżki ciemnego kakao
- ½ tabliczki czekolady gorzkiej
- 1 tabliczka czekolady mlecznej

Rozpuścić mleczną czekoladę. Ja zrobiłam to na parze. Masło utrzeć na gładką masę z cukrem. Cały czas ubijając dodać po kolei jajka, a następnie mąkę przesianą z kakao i proszkiem do pieczenia. Na koniec dodać ostudzoną czekoladę mleczną i posiekaną czekoladę gorzką. Przełożyć ciasto do tortownicy, ułożyć na wierzchu gruszki pokrojone w cząstki. Piec przez ok. 45 minut w temp. 180 stopni. Wierzch posypałam cukrem pudrem.

Ciasto jest rewelacyjnie cudowne. Elu niezmiernie Ci dziękuję.



Przepraszam za jakość zdjęcia. Niestety chwilowo mam tylko aparat w telefonie. Na szczęście moje męczarnie powinny się skończyć za kilka tygodni.

7 komentarzy:

Sylwia Presley pisze...

mniam!:)

majana pisze...

Piękne i apetyczne! Mniam, mniam :)

Sylwia Presley pisze...

Przypominam o karnawale na Barze - dziś/jutro musimy podać kolejne pytanie skoro wygrałyśmy poprzedni:) Pozdrawiam!

edysia79 pisze...

Pycha!
Gruszki i czekolada to świetne połączenie :)

Gosia pisze...

Witam!
Zastanawia mnie nie uwzglednienie ilosci rabarbaru oraz czekolady, prosze o jak najszybsza odpowiedz z ilosciami powyzszych skladnikow.
Napisala pani 'tabliczka czekolady' z doswiadczenia wiem ze sa 100g or 200g, a jest to nie mala roznica.

Z gory dziekuje

Agatek pisze...

Droga Gosiu
jaki rabarbar?

a co do czekolady to uzywam standardowych tabliczek 100 g

gosia pisze...

rabarbar do placka z rabarbarem

dziekuje