Oto ja:

Moje zdjęcie
Robertstown, co. Kildare, Ireland
Working mum of amazing girl, wife of great husband and typical Capricorn

22 marca, 2008

Wielkanocnie


Święta, święta…
Lubię Wielkanoc, ma dla mnie nieodparty urok pisanek, tulipanów, baby wielkanocnej i żurku.

Od lat piekę zawsze tą sama babkę świąteczna. Przypomina mi ona o zmarłej cioci Marysi. Wiedziała, że uwielbiałam to ciasto i zawsze, gdy do niej przychodziłam miała kawałek dla mnie schowany.

Przepis z gatunku prostych, klasycznych wręcz.


Babka wg cioci Marysi.


Składniki:
5 jajek
¾ cup cukru
2 cup mąki
300 g masła
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Cukier waniliowy
3 łyżki mleka
3 łyżeczki kakao.
Cukier puder do posypania

Przygotowanie:
Nagrzać piec do temp. 190 stopni C. Posmarować formę, można posypać bułką tartą. Rozpuścić masło. Ubić pianę z białek, dodawać po 1 żółtku i 2 łyżki cukru, ubijać dalej.
Dodać przesianą mąkę, proszek do pieczenia oraz cukier waniliowy, miksować dalej. Wlać rozpuszczone masło. Wymieszać dokładnie. Mleko pomieszać z kakao, dodać do 1/3 ciasta. Do formy włożyć połowę jasnego ciasta, następnie ciemne ciasto i na koniec ponownie jasne.
Piec około 40 min. Przed wyjęciem należy sprawdzić patyczkiem. Po wystudzeniu posypać cukrem pudrem.


Życzę Wam wszystkim wesołych Świąt, pełnych rodzinnego ciepła i spokoju.




7 komentarzy:

Bea pisze...

Agatko, Tobie rowniez zycze radosnych i pogodnych Swiat!
a babke bardzo chetnie wyprobuje, bo to tez byl w dziecinstwie jeden z moich ulubionych wypiekow :)
pozdrawiam serdecznie!

veni pisze...

Dzieki za zyczenia! I tobie tez zycze wesolych i zdrowych swiat pelnych radosci! Babka ci wyszla super! Musi byc smaczna! Ja wole takie od tych drozdzowych.
Ciao!

Jo. pisze...

Ale przystojna Baba Wielkanocna :-D

Dziękuję za życzenia. Ja też życzę Tobie zdrowych i pogodnych Świąt!!!

Dominika pisze...

Dziękuję serdecznie za życzenia. Ja również życzę Tobie radosnych świąt, spędzonych w serdecznej atmosferze i w prawdziwie wiosennym nastroju.
Pozdrawiam!

elisabeth pisze...

Najlepsze zyczenia :Zdrowych Wesolych Swiat Wielkanocnych,pozdrawiam;

Justyna pisze...

Przesyłam spóźnione, ale jak najbardziej szczere życzenia wielkanocne! Pozdrawiam!:)

Anonimowy pisze...

Witaj serdecznie.
Przez przypadek znalazłam tego bloga. Widze ze lubisz gotowac tak jak ja i masz sporo przepisów ze zdjęciami. Może miałabys ochote podzielic sie nimi na mojej stronie www.przepisy-kuchenne.info - gwarantuje utrzymanie zdjec na moim serwerze i podpisanie kazdego Twojego przepisu nadesłanego do mnie.
Kontakt masz na stronie... napisz do mnie lub powysyłaj troszke przepisów... Chciałabym stworzyc wielka strone - nie taka jak teraz robia ze dla kasy. ja to robie z zamiłowania bo lubie... a ze reklamy sa to tylko na utrzymanie strony... ktora jest dosc popularna. ale ciagle mi brakuje zdjec do przepisow. gdyz sama wszytskiego nie zrobie...